About Me

My photo
sTiLL sEaRcHinG fOr MySeLF..

..



'
'
'

Friday 18 June 2010

between the sunset

hi ..arinie kite g jalan2 sekitar alexandria kat2 mansyiah..

skrg daa masuk summer..so ramai org larh yg bersadai kat pantai tue..
tpi tue larh..pelik jer drg nie..mase tengahari yg panas terik tue larh g mandi pantai..
xtakot sunburn ke u ollss?hihi..plus...dah r panas pastu ramai2 org yg packed cm ikan sardin tue..kat pantai..ailohh..camne larh drg blh tahan erk..tpi aku xder larh pic ramai2 tue..coz aku pernah tgk jer..ari nie aku g jalan2 pas g library..amik tramco(van) ..then cakap bahri(pantai) ..then aku berhenti kat FISH MARKET..then aku jalan3...then mase nak balik baru teringat  nak beli ikan..so aku amek tram(keretaapi) g kawasan mansyiah yg jual2 ikan tue..then dapat larh ikan yg murah giler2..then naek bus yg double dacker tue..nice jer conductor bas tue..coz dorang mase amek aku tue..aku cakap nak g AZARITA ( kawasn rmah aku) then drg ckp kena amek bas arah sane..then aku cm lost jer..so drg bagi naek dlu. XYAH BAYAR..then mase drg pusing balik baru bayar..so aku dapat larh mengelilingi ALEX OR specificnyer MANSYIAH dgn free..hihi..


xthu larh kat mane nie..
tpi nie kaw. xcantik sgt..

jagung dibakar xpe bahan perasa..
tasteless..
sekali makan daa xnak..hihi

grand cafe..
harge makan murah ...
tpi taxnyer ..
mak oii..mahal ..
dah cakap siap2..at least sorang 
akan bayar 20LE..
mahal tax dri mknn..

market bukan sekadar market..
actually drrg jual n then masak trus..
cm restoran seafood..
mahal giler kot..aku beli ikan bese 10le sekilo kat cni 30 le..
adess..
tpi kalo krg nak try ok gak..
coz harge ikan tue daa termasuk charge for masak2 tue..

tempat nice..menhadap laut..
sseme arah nampak laut..
plus..kat cni ader BASKIN roBBINS gak..


kat cnie..ader kedai2 makan seafood..
tpi yg beyse2 jer..
n kat cni ikan mmg murah..
aku beli ikan besar2 dlm 10LE sekilo..
dpt byk larh..
ader gak yg jual tepi2 ..dlm bakul ..satu bakul 10 le..
untung2..
hurm..bakul tue..bakul kecik jer larh..
t korang bayang bakul yg besar gedabak tue plak..
sori xder pic bakul..;(


kawasan pantai nie nyaman jer ..
aku ske.
xraamai org..
kalo kat tempah laen ..
cm sardin larh..

kat cnie pown blh dive kot..
tpi die ckp sorang 1ooeuro 
maybe kalo betul2 berminat..
blh r bincang elok2..
maybe dpt 100 usd ker..

nie xthu kat mane..
amek mase berada didalam bas double dacker tue..
konductor bas tue dapat cakap ENGLISh..
n cakap bahase org bisu tue..
nice jer..daah r baek..
mase nak samapai kat2 rumah aku..
die tlong cakap kan dreebar bas tue..
1st time naek bas tue...
n aku xthu ader ker x..loceng bas yg tekan2 cm
kat malaysia tue..hurmmm???

2 comments:

KiFli MaLLy said...

wah best nyer ella lepak tepi pantai tu...hurm btol tu once aku g bali aritu aku tak nak dah kena sunburn lepas ni....muka dah itam waaaaaaaaa

iddy said...

jaooohhnye jalan!