About Me

My photo
sTiLL sEaRcHinG fOr MySeLF..

..



'
'
'

Friday 31 December 2010

2010

assalamualaikum..

arinie 31 /12 /2010...daa nak masuk tahun baru daa..actually banyak yg terjadi pada tahun 2010 nie..mmg banyak r..tpi aku rase tahun nie exciting r ckit..sbb aku sakit..huhuhu..pelik jer orang rase excited biler sakit..tapi mase aku sakit larh banyak yg aku belajar..n lepas sakit tue..aku rase lebih bersemangat larh..n aku nak buat aper yg aku nak buat..okay larh..xmo ckp banyak..jom kite review aper yg terjadi pada syakilla pada tahun 2010..;)

Life is short, live it. 
Love is rare, grab it.
Anger is bad, dump it. 
Fear is awful, face it. 
Memories are sweet, cherish it.

JANUARY 



Pada bulan ini..aku start berulang-alik ke hospital..bukan masuk hospital utk menjadi bakal doctor..tapi untuk menjadi bakal pesakit di hospital tersebut..mase nie kelas pown xpergi..kalo g kelas..rse mcam menganggu ketenteraman dan keselamatan para pelajar laen jer..yer larh aku batuk2 dengan kuat nyer...menganggu fokus para pelajar dan guru ( guru ??) sambil itu menyebarkan virus berbahaye...so pada tanggal xingat larh..tapi beberapa minggu jer lagi nak exam final SEM 1 bagi sesi pembelajaran 2009-2010..aku pown balik membawa diri ...huhu..tapi sebelum balik ..kitaorg makan kat BUFFALO STEAKHOUSE..dapat 50% off bagi setiap makann..so korang kalo nak g BUFFALO STEAKHOUSE..tunggu sale dulu yer..then..aku balik malaysia ..yeay !!!..sampai malaysia terus segar..pada mase itu..aku takot my family xcaye aku sakit..yer larh anak dorang kan suke wat hal..hanye utk balik ke rumah..dari sekolah menengah lagi aku suke wat hal.hehe..tpi alhamdulillah..my family percaye..coz dlm 3 minggu larh duduk kat hospital..so for FEBuARY...xder pic..hihi


FEBUARY
-
Lots of memories; 
some good, some bad.
But as long as they're with you,
they're the best I've ever had


MARCH


yeay...daa jmpe my frenz 2 org nie...aku mengaku aku ader larh rindu kat drg nie (blushing )..malu2..mase nie tempat belajar kitaorg daa tukar..dari depan rumah kitaorg jer kampus tue..dorang bertukar ker MOASSAH..jaohhhh....

APRIL

Mase nie..kitaorg sibuk menjalani latihan utk kejohahan sukan alex antara batch..kitaorg rmah biru...LORD SAPPHIRE..

then mse nie jugak aku mengambil peluang utk menyambut birthday jaja..happy belated birthday lorh..coz mase hari jadi dia..iaitu pada 4/03/2010..aku masih berade di malaysia lagi...


selain birthday jaja..aku pown ader jugak smbut birthday org laen..mse nie..actuallyy xrancang pown nak sambut coz xberape kenal  rapat ( honest punyer )..tpi disebabkan kitaorg daa ader kt CARE4..so tempat tue pown dekat jer dengan care4..so sambut larh sekali..


MEI

2.4.6.8 who do u appreciate??
BIRU!!!BIRU !!BIRU!!



mase bulan 5..kejohanan sukan pown bermula..sgt2 hectic..macam2 suka n duka telah berlaku..yer larh..kitaorg kan UNDERDOG...huhu..kitaorg kan jenis2 slow ..xmenyerlarh..
(kitaorg =batch LORD SAPPHIRE )
 So mule2 tue agak tertekan larh..tapi ...honest aku cakap...mase nie...aku rase

"wow...rupe2nyer nie larh batch aku..yg aku telah kenal hmpir 3 tahun..laen sungguh.."

dorang2 nie...sangat2 larh berbakat ..ahli sukan semua nie..nmpak jer kecik , ayu...or cool..tpi rupenyer biler daa bersukan..bile daa bunyi wisel..terus..bertukar menjadi.....menjadi...menjadi...aishhh..xtahu nak cakp cmne...so kite skip larh ...skip..
hehe

then..

OMG...we are the champion..yes...we are the campion..we are...aish..masih xpercaye..huhu so kalo batch laen xpercaye dgn bahawase nyer kitaorg larh juara..pown xper..sbb kitaorg pown xpercaye..hehe..owh ...down to earth sunggoh...hehe

to be the underdog - 
It's the best way to win. 
To come from behind and win is a great feeling!
         


 pada 21/mei /2010...ader larh hari jadi dayah yg ker  -20...still mude lagi kawan aku sorg nie...nie kire event yg penting larh..yer larh..hari jadi bff saye kan...mase nie punyer larh susah nak cari hadiah..mak aihhh...sussah larh..tapi nasib baek ader JAJA..die tahu aper yg patut dihadiahkan..

JUNE

june...bulan nie mmg sgt2 teramat penting...kenape ??kerna...hari jadi aku larh..hehe...

eh eh..kt atas tue bukan my birthday party..tue MALAM KEMBARA UKHWAH...bagi meraikan kejayaan LORD SAPPHIRE..

nie larh my besday party!!!thanz frenz...tapi hadiah birthday xdpt pown..OMG..i cant believe it..korang,,t aku nak hadiah birthday aku pada hari jadi aku erk..coz korang daa 2 tahun bagi hadiah birthday lewat..bukan 2-3 minggu lewat..tapi 2-3 bulan lewat..mase nak balik malaysia baru bagi..huhu....xbaek taw...buat aku tertunggu-tunggu ..hahahaha...

then pada bulan 6 nie larh jugak aku gilekan ice-cream GELATO..asyik makan ice-cream jer mase tue..huhu..

then yg penting ..WORLD CUP 2010...kitaorg sokong SPAIN..coz mse birthday aku Tengok SPAIN VS CHILE..so mse tue larh titik tolak kitaorg bertiga menyokong SPAIN..



JULY


OKAY ..kitaorg xbeli topi spain..coz xlawa...hehehe..tapi dalam hati kitaorg ader spain sorang jer taw..
kitaorg xkan pakai topi kalo spain tgh maen..takot pemain2 spain merajuk coz kitaorg xbeli topi dorg..t kalah kan ...hehe..ridiculous giler..tapi mmg itu larh kitaorg fikir pada saat dan ketika itu..hehe

 my lil bro..wish birthday kat wall..then aku surh die wish lagi ..then die pm(private massager) aku,,die tnye wish tue aper..tapi nampak nyer die silap paham larh..aku nak larh die cakp..semoga kak ella sihat..cantik...bukan cakp happy birthday jer..huhu

 mase nie adamaya pown tgh hot jugak kan..seme2 nak suami macam adam..hihi..


AUGUST - SEPTEMBER

YEAY..balik malaysia lagi..mase nie aku balik lambat coz kena ambik periksa final sem 1...yg aku xamek aritue..ader larh 10 subject yg aku kena amek..xpe gap..huhu..tapi aku redah kan jugak..bertahan jer..walaupown..mmg mengangis larh jwab exam tue..tapi aku still maintain cool..xstress r konon..just jerawat tumbuh bagaikan cendawan selepas hujan jer mase tue ...dlm hanye 2 minggu peperiksaaon..habes jer exam..aku bergegas ke airport..naek flight ..smpai malaysia...sampai dungun..

then 1st ucapan yg aku dengar dari my sis..
"oishh bakpe huduh sgt muke mg"
huhuhu...adik aku mmg kejam..
tapi mase tue mmg muke aku teruk2 giler larh...





hari raye aku sekejap sahaje..coz aku final sem 1..ader lagi 4 subject yg sangkut...nasib baek prof bagi ak peluang utk amek exam lagi..coz die consider keadaan aku yg sakit mase tue..thanz prof..kalo x..mesti aku daa kena repeat yer..
so diesbb kan ituk hnye dpt meraikan 4 hari sahje hari raye..
tapi still best..;)
smpat larh g THAI..walaupown terpakse menahan jelingan tajan dari adek lelaki ku...
sbb kitaorg xdpt jalan2 sgtr kt THAI tue..so die menyalah kan aku ..sbb aku nak balik awal...sob sob..

"ella r nie...nak balik awal sgt"..okay..adik aku daa xpanggil aku kak daa lagi..die cakp..xcool kalo die sebut perkataan kakak..huhu..


SEPTEMBER -OKTOBER-NOVEMBER -DISEMBER

Kenape campur 3 bulan nie..coz 3 bulan nie ..sgt2 kalut dalam cool..buzy sgt2..maybe coz kitaorg daa msuk 4rd year..mmg buzy..daa start masuk hospital daa...
 nie mase mule2 smpai egypt..utk amek exam repeat..
airport cairo daa lawa...daa kemas..daa bersih..xmcm dulu2 mase aku 1st year..
kepade junior2..korang teramat larh sgt beruntung..huhu
tgk2..ader pic aku pakai stestoscope lagi u all..hihi


 nie mase sambutan hari raye haji aritue ...best!!!daebak..hehehe
okay..harus  larh disebutkan perkare penting nie..MALAYSIA MENANG SUZUKI CUP..tahniah..tapi mase nie aku xtgk match tue..juz tgk gol jer..huhu...so aku xleyh ulas panjang larh..tpi aku suke ....khairul fahmi??..bukan2...
aku suke..pemain no 24..mohd muslim mohamad..defender larh..aku tgk mase die maen sukan sea aritue..pandai larh die nyer pertahanan..n die pown cute..coz ader satu match die xpuas hati ngn pengadil..die duduk atas padang ..n hentak2 kaki...cute sgt..mcm budak2..yer die baru 21 tahun..

1 comment:

Anonymous said...

sungguh comel entry ini.super like!